„Hristos in frac” – „comedie” sau… bataie de joc la adresa lui DUMNEZEU…

Am fost instruit 12 ani de scoala intr-un sistem de invatamant in care HRISTOS si invatatura crestina era batjocorita, defaimata, deformata. Din clasele primare am avut de infruntat multeeee insulte pentru credinta mea …, de la colegi si profesori! Unii profesori, din respect pentru tatal si mama mea se abtineau de a ma jigni, altii nu.

Cand ma uit in urma, imi dau seama ca toate acele insulte m-au facut sa citesc atent Biblia, sa o stapanesc pentru a da raspunsuri-replici la insultele unor profesori sau colegi. Si azi imi vin in minte acele vremuri cand eram batjocoriti in scoli pentru credinta noastra. Si … cu cata bucurie ne mai batjocoreau si insultau unii…

Sper ca Dumnezeu sa lumineze mintea lor asemeni mintii lui Alexandru Rostowzew, personajul principal din INTAMPLAREA …. ADEVARATA de mai jos. Sper sa ai rabdare sa citesti aceste randuri si nu uita de avertismentul din Biblie « ce a fost, va mai fi si nu e nimic nou sub soare »…  Vremuri ca acelea se pot intoarce… 

La teatrul moscovit de stat trebuia să aibă loc premiera piesei antireligioase: „Hristos în frac” – comedie scrisa de Anton Itiumov.

Rolul principal pentru Hristos îl jucă renumitul artist comunist Alexandru Rostowzew.

Sala era plină până la refuz. Pe scenă se afla un bătrân înconjurat de sticle de ţuică şi bere. Popi, călugăriţe şi călugări beţi se mişcau în jurul acestui bătrân. La începutul actului al doilea intră în scenă Rostowzew. În mâinile sale ţinea Sfânta Scriptură. Conform indicaţiilor primite, stimulă buna dispoziţie a ascultătorilor prin glume şi poante. Toate aveau de-a face cu prostia şi superstiţia. După citarea a două versete din predica de pe munte, artistul trebuia să izbucnească în strigăt: „Daţi-mi frac şi cilindru!”

Rostowzew începu să citească: „Fericiţi cei săraci cu duhul, căci a lor este împărăţia lui Dumnezeu. Fericiţi cei întristaţi, căci Dumnezeu îi va mângâia”.

Regizorul râse pe sub mustaţă în spatele culiselor crezând că peste câteva momente toţi vor izbucni în hohote de râs. Dar nu se întâmplă nimic.

Rostowezw citi mai departe: „Fericiţi făcătorii de pace, căci ei vor moşteni pământul”.

Publicul nu se mişcă. Publicul simţi că în artist se întâmplă ceva deosebit. Toţi aşteptau ce avea să se întâmple. Era o tăcere de mormânt. Apoi, după o scurtă pauză, artistul citi mai departe, pe un alt ton al vocii, toate cele 48 de versete ale capitolului cinci din Evanghelia după Matei. Nimeni nu-l întrerupse. Era ca şi cum stătea însuşi Isus înaintea lor. Apoi, încet, se desprinseră de pe buzele sale următoarele cuvinte: „De aceea fiţi desăvârşiţi, fiindcă şi Tatăl vostru din ceruri este desăvârşit!”

Rostowzew închise cartea. Acest gest părea ultimul din viaţa sa.

Îşi făcu cruce şi spuse cu voce tare cuvintele tâlharului de pe cruce: „Doamne, ai milă de mine când vei veni în împărăţia ta!”

Nimeni nu strigă, nu fluieră sau protestă.

Părăsiră cu toţii în tăcere teatrul.

Era ca şi după furtună: fulgerul a lovit şi i-a atins pe toţi. Piesa nici că a mai fost reprezentată vreodată pe scenă de atunci încoace.

Iar Rostowzew, după acea seară a premierii, dispăru pentru totdeauna…..

Acest articol a fost publicat în Povesti... repovestite. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la „Hristos in frac” – „comedie” sau… bataie de joc la adresa lui DUMNEZEU…

  1. Iova Florentina zice:

    Da,din pacate am trait astfel de vremuri in care copiii Domnului au fost batjocoriti,persecutati.Eu, personal,am fost luata in ras pt. ca fiind dascalita in satul meu nu aplicam pedepse elevilor mei care duminica nu participau la activitatile pionieresti si se duceau la ADUNARE.Slava Domnului ca acele zile au trecut.

    Apreciază

  2. Iova Florentina zice:

    Frate Petrica,va multumesc pt. ca acceptati prieteni (cum sunt si eu) pe care nu-i cunoasteti.Pt mine aceasta prietenie este un mare castig.Pt. dvs. nimic deosebit.Pt.mine este minunat sa am acces la postarile dvs.,care ma umplu de bucurie, ma zidesc,si viata mea de credinta este mai bogata, plina de bucuria mantuirii.Domnul sa va tina mereu in harul SAU.,IN CARUL SAU DE BIRUINTA!

    Apreciază

Lasă un răspuns

