De ce l-am iubit pe Nelu Candrianu…

Cand am aflat de plecarea in vesnicie a fratelui Nelu, mi-a trecut prin minte tot filmul relatiei care am avut-o cu acest FRATE. Initial nu m-am gandit sa nu scriu nimic pe blog legat de acest lucru. Apoi au venit mai multe mesaje si  telefoane cu mai multe intrebari si mi-am dat seama ca trebuie sa ajut si eu cu transmiterea informatiilor si pe blogul meu.

Il cunosc de multi ani. Vasile Candrianu -tatal sau a fost pentru mine un exemplu de om pocait.  Anii au trecut si am ajuns sa lucram impreuna. De multe ori m-a invitat sa vin la biserica la Calafindesti.

In 2007 m-a invitat sa ma ocup de corul mixt de la Calafindesti. Pe 18 ianuarie 2008 am avut prima intalnire cu corul. De atunci am lucrat impreuna, pana in prezent.

Am admirat realizarile lui Nelu la Calafindesti :

  • multi oameni  din sat s-au intors la Domnul la predicile lui
  • a fost un exemplu de OM in sat
  • cladire noua a bisericii
  • gradinita SAMARITEANUL, cladire separata, moderna, utilata
  • sonorizare, videoproiector
  • pianina
  • bucatarie echipata cu tot ce trebuie,  vesela foarte moderna si noua
  • fanfara – investitie in oameni, in instrumente
  • relatii foarte bune cu celelalte biserici din Calafindesti
  • relatii foarte bune cu aproape toti membrii bisericii
  • pe multi i-a ajutat la costructia casei lor, a organizat multe „claci” ( claca = timp in care mergi sa ajuti o familie la o munca anume fara sa astepti sa primesti bani in schimb sau „osanale”…)
  • a ajutat pe mai multi sa gaseasca un loc de munca in strainatate
  • relatii prietenoase cu pastori, cantareti – am vazut foarte multi
  • fundatia Casa Rora – au fost ajutate multe familii
  • relatii foarte bune cu frati romani (din tara si diaspora) si de alte nationalitati care au investit la Calafindesti
Privind biserica din Calafindesti si locuinta personala din Ipotesti observi imediat ca ai de-a face cu un GOSPODAR.

In lucrul cu oamenii apar si opinii contrare, unele mai blande, altele mai acide. Eu nu sunt genul sa „le cant la oameni in struna”, asa ca … am mers inainte… Asa cum se intampla in multe situatii cand adevarul este prezentat tendentios sau partial, daca nu verifici informatia risti sa faci greseli.  De multe ori n-am inteles de ce unele lucruri ca sa ajunga la mine…  treceau pe la el.  Mi-am dat repede seama ca toate acestea erau rodul relatiilor trainice pe care le cultivase de-a lungul anilor cat a fost pastor.

A stiut sa faca distinctie intre lucruri. De multe ori a actionat ca tampon intre mine si UNII coristi. Au fost situatii cand am inteles ca solutia lui TREBUIA urmata pentru binele lucrarii. Am avut si opinii diferite. PRIETENIA A RAMAS! ASTA A FOST IMPORTANT!

Nu toti care vin la ADUNARE fac parte din BISERICA LUI HRISTOS. Nu toti care canta intr-un cor sunt CORISTI, nu toti sunt POCAITI. DUMNEZEU NE STIE PRECIS PE FIECARE. Ne dam si noi seama dupa roade cu cine avem a face.

Fratele Nelu si-a facut timp sa discute cu mine.

Si-a facut timp sa ma asculte.

Si-a facut timp sa ma sfatuiasca.

Avea uneori actiuni mai ciudate. De fapt prin asta te verifica. Mi-a trimis printr-un corist o cantare sa o invatam cu corul – a fost singura cantare „impusa”. Era in 2011. Analizand cantarea am inteles ca imi transmite un mesaj – stiam ca are cancer.  Am lucrat-o cu corul si am cantat-o de multe ori.

” E dincolo de cer senin un Dumnezeu carui ma-nchin,

El tot si toate a creat cu bratul Sau cel minunat.

Da, Dumnezeu e Tatal meu, prin EL traim chiar de murim,

El ne-a facut cum I-a placut…”

L-am vazut cum boala i-a macinat trupul. A trait cu demnitate si am admirat optimismul lui pana in ultima clipa constienta a vietii.

Dumnezeu a facut ca saptamana aceasta sa vad asa multi oameni la Calafindesti cum n-am vazut niciodata acolo. A FOST EVANGHELIZARE ASEARA. In jur de 500 persoane in sala si in jur de 1400 de computere au fost on-line cu noi la slujba de aseara (de obicei in fata unui computer la asemenea evenimente stau mai multi oameni).

Miercuri 22 februarie 2012, ora 13:38 a fost ultima noastra convorbire telefonica pe acest pamant. Era in spital la Bucuresti. A durat 18 min si 16 sec. Avea glasul pierdut si dureri mari. Am dorit sa inchid mai repede telefonul dar a insistat sa discutam. Era bucuros sa ma auda. Eu la fel. Ne-am luat ramas bun cu gandul ca de maine 1 martie 2012 pana duminica vom fi impreuna la evanghelizare. Marti dimineata mi-am planificat sa-i fac o vizita.

TOTUL s-a schimbat. DOMNUL A HOTARAT ASA.

Din proprie experienta, stiu ca DUMNEZEU le va purta de grija lui Beni, Emi, Ioana, Andrei, Danut si Tatiana.

Am ramas cu UN PRIETEN mai putin…

Acest articol a fost publicat în Articole, Marturii, Plecat ACASA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la De ce l-am iubit pe Nelu Candrianu…

  1. Victor zice:

    De asemnea oameni avem nevoie! Trist e că avem puţini oameni aşa ca şi el.
    Nu ne rămâne decât să ne rugăm pentru familia lui, şi să mulţumim Domnului pentru fratele Nelu.
    Iar cât despre noi, cei ce suntem încă în viaţă, trebuie să ne uităm la ce a fost el, şi să ne rugăm ca Domnul să ne dea înţelepciune şi credinţă asfel încât să putem sluji pe Domnul, cel puţin aşa cum a făcut-o fratele Nelu.
    Domnul fie cu noi!

    Apreciază

  2. liana zice:

    de ce oare oamenii buni mor mai repede decit cei rai/

    Apreciază

  3. Geta zice:

    De ce vedem mult mai bine lucrurile bune in cei din jurul nostru dupa ce nu mai sunt printre noi? Sa ne pretuim apropiatii sa ii iubim si sa le spunem in fiecare zi cat de importanti sunt pentru noi. Sa nu fim scumpi in apreciaeri si in a darui un zambet, o vorba buna, o apreciere, atat cat ii avem in viata..
    Dumnezeu sa ne ajute!

    Apreciază

  4. Janeth zice:

    Asa e. De cele mai multe ori apreciem persoanele dupa ce pleaca dintre noi. Cred ca s-ar fi bucurat foarte mult fratele Nelu Candreanu daca ar fi putut auzi cate cuvinte frumoase s-au spus despre el zilele astea. Fie ca aceasta lucrare trista sa ne invete sa pretuim mai mult oamenii din jurul nostru si atunci Cand Traiesc sa le spunem cuvintele pe care le merita.
    Dumnezeu sa mangaie familia indurerata, care de astazi 29.02.2012, ora 17:50 nu-l vor mai vedea pe cel drag. Dar ne leaga nadejdea ca ne vom inatlnii cu totii pe norii cerului.

    Apreciază

  5. Va multumesc pentru efortul pe care l-ati depus.Va rog sa transmiteti multumirile mele celor care au facut posibila inregistrarea pina la cimitir.Pentru noi cei de departe a insemnat mai mult decit va puteti voi imagina.Pasaportul meu a expirat pe 11 nov. 2011.DUMNEZEU SA VA RASPLATEASCA CU VIATA VESNICA. Cu dragoste Estera Candrianu.

    Apreciază

  6. sologiuc eugen zice:

    ce sa faca Dumnezeu cu un pacatos liana ?…pe cei rai ii lasa ,le mai da o sansa si inca una poate poate se vor intoarce.
    pentru cei pregatiti ,gata de a pleca …e o bucurie sa i cheme acasa .
    fr Nelu era pregatit ,un om deosebit ,un model pentru multi din noi,o pierdere pentru famile si o pierdere pentru biserica din Calafindesti, dar un castig pentru Hristos.
    Sa dus sa slujeasca dincolo…..

    Apreciază

  7. Amin! Asa sa ne ajute Domnul!

    Apreciază

  8. Multumim, Petrica.

    Apreciază

  9. Am sa incep sa scriu si despre persoane care sunt in viata. Obisnuim sa spunem lucruri frumoase post-mortem.

    Apreciază

  10. Echipa de la Biserica Baptista Maranata au facut o treaba foarte buna.

    Apreciază

  11. Cred ca la plecarea cuiva ne facem timp sa facem bilanturi si de accea facem multe aprecieri.

    Apreciază

  12. cred ca murim doar atunci cand DUMNEZEU hotaraste. Moare si cel bun si cel rau. Important e sa fii din cei „buni” asa cum o cere DUMNEZEU.

    Apreciază

  13. Pune link-ul corect pt fundatia casa rora

    Apreciază

  14. Am corectat, MULTUMESC!

    Apreciază

  15. lumi zice:

    Viata de aici nu este decit o calatorie.Adevarata viata ne asteapta in cer,unde nu v-a mai exista nici suferinta ,nici lacrimi ,nici plinset.Despartirea noastra de cei dragi,este scurta-REVEDEREA:ETERNA.FRATELE NELU a terminat calatoria.L-am cunoscut si am avut de multe ori posibilitatea sa vorbim.Mi s-a parut un Frate Bun si nu m-am inselat.Dar Dumnezeu stie DE CE ASA?Sunt intrebari care si le pun cei din familiea acum.Si eu am trecut pe aici in calitate de copil,mama si sora a celor dragi mie care au terminat calatoria.De aceea vreau sa ma adresez mai mult copiilor;le inteleg durerea,apoi sotiei,fratilor si surorilor lui Nelu cu mesajul mai sus mentionat.Nadejdea noastra este in DOMNUL care va poate mingiia.Noi ca frati in Domnul ne rugam pentru voi.Sa fiti BINECUVINTATI!

    Apreciază

Lasă un răspuns

