Canta, bunicule!

Imi plac evreii. Sunt poporul ales al lui Dumnezeu. Imi place intelepciunea lor. Imi plac povestirile lor.

CITITE ATENT, CU MINTEA ASCUTITA PENTRU A PRICEPE INVATATURA…, gasesti nesecat IZVOR DE INTELEPCIUNE !

Am gasit in volumul 2 de memorii ale lui Elie Wiesel  „… SI MAREA NU SE UMPLE”, la pagina 37, urmatoarea povestioara hasidica:

– Canta, bunicule! Te rog. Simt nevoia sa te aud cantand.
– Nu pot.
– Fa un efort. Incearca. Incearca, bunicule. Mi-ai spus mereu ca avem dreptul sa esuam, dar nu avem dreptul sa nu incercam.
– Nu mai pot. Nici macar nu mai pot incerca.
– O sa te ajut.
– Nu mai poti sa ma ajuti.
– Imi interzici si sa incerc ?
– Nu-ti interzic nimic, micutule, iti spun doar ca nu mai pot sa cant.
– Nici macar pentru mine ?
– Pentru nimeni.
– Dar pentru Dumnezeu ? Pentru Dumnezeul pe care l-ai iubit ?
– Nici macar pentru El.
– De ce bunicule ? Si asta e totul, nu mai e nimic de facut ?
– Nici pentru mine, nici pentru tine.
-Asta e pedeapsa ta ?
– Nu. Nu e vorba de nici o pedeapsa.
– Atunci despre ce e vorba, bunicule ?
– Eu sunt mort, micutule. Mortii nu mai canta.
– Dar eu, bunicule….
– Tu, ce ?
– Oare eu nu pot canta pentru cei morti ?

Morala : Nu esti niciodata prea batran pentru a invata ! E „suficient” sa repeti … ce ai invatat de la … bunicu… (in cazul in care ai invatat…) Daca poti mai mult, e bine….

Acest articol a fost publicat în Israel, Povestiri ... cu morala. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

