Italia – impresii si imagini din timpul Conferintei Nationale – 3-4 noiembrie 2012 – Oderzo

Disclaimer: Articolul reprezinta un punct de vedere personal. Am cautat sa spun acele cuvinte care zidesc, acele actiuni care merita impartasirea cu altii, acele lucruri care merita memoria timpului. NU A FOST TOTUL PERFECT. DETEST sa lingusesc sau sa fiu lingusit. 

Sambata 29 octombrie 2012 aveam prima repetitie de cor mixt din cele 34 care aveau ca scop pregatirea Corului Reunit al Bisericilor Penticostale Romane din Italia pentru Conferinta Nationala a Bisericilor Penticostale Romane din 3-4 noiembrie 2012 de la Oderzo. 

Prima saptamana de repetitii a fost la Mansue. Un cor infiintat in anul 2005 de Andrei Fedur. Am fost foarte impresionat de efortul coristilor pentru acest proiect. Ne cunosteam , am mai lucrat impreuna cateva repetitii in luna iunie. Punctuali, un cor dezvoltat, precisi in muzica. Aveam sa ii vad nu numai la repetitii ci « demontand » biserica lor si mutand-o in Palasport Oderzo, si apoi la loc. O munca imensa (la final…, de obositi ce erau, baietii au mai jucat si un fotbal…. – sala era de sport..). Aveam sa vad o biserica care functioneaza ca un ceas BUN ! Colaborarea cu dirijorii corului Mansue – Cristi Pascaru si Iulian Polocoseriu – a fost excelenta. Aveam sa vad o echipa tanara in actiune. Am putut sa admir precizia lui Iulian ca si casier. Fratele Marius Livanu – pastorul bisericii – a vorbit cu mine putin, precis, punctual, pragmatic. Am vazut mana lui Marius in echipa pe care o are la Mansue. Multumesc de asemeni pentru tratatie fam. Alina Apopei si Dorel Matei, gazda mea pe aceasta perioada.

Multumesc fam. Tatiana Leonas si Danut Asmarandei – gazdele mele din Oderzo pe timpul conferintei- pentru ospitalitatea lor.

A doua saptamana a fost la Udine. Am avut o saptamana interesanta de slujire. Am colaborat foarte bine cu toti coristii care au fost la repetitii. Harnici, tineri, disponibili pentru slujire. Am intalnit fosti coristi din tara cu care m-am bucurat. A fost un timp frumos, muzical. Fratele Anton Maftei, prezbiterul bisericii locale, a fost foarte amabil cu mine. Multumesc gazdelor mele, fam. Livia si Sandel Manole pentru ospitalitatea lor.

Celelalte 3 saptamani au fost o impartire intre Padova, Castelfranco, Monteforte D’alpone si Verona.

La Padova, am fost ACASA ! Am mai lucrat impreuna anul acesta timp de 5 saptamani – despre aceasta am mai scris AICI si AICI. Ma stiau, ii stiam. « Plugul » a arat mai adanc de data aceasta. Am admirat dorinta lor de a munci si desi au fost cel mai proaspat cor infiintat – 4 luni de existenta – cei mai multi s-au prezentat la peste asteptarile mele. Daniel Ciurdas si Beni Andris – dirijorii corului – au avut o foarte buna colaborare cu mine. Am fost intristat de suferinta Fratelui Nicu Vaida – prezbiterul bisericii. Am citit asta pe fata tuturor din Padova. Sper ca Domnul sa dea insanatosire in forma care stie Domnul ca e mai buna pentru el. Am avut ocazia sa-l vad la spitalul din Padova si cum esti tratat ca pacient si « strain ». (Ca unul care am fost pacient in spital din Germania, am vazut DIFERENTA COLOSALA in modul de a fi tratat intre italieni si nemti – NET SUPERIORI SUNT NEMTII !!!) Multumesc de asemeni gazdelor mele de aici,fam. Adriana si Nicu Vaida, fam. Dana si Daniel Cirdas, fam. fratilor Ignatescu – inclusiv Viorel…. ( un super bucatar… !)

La Castelfranco nu cunosteam decat pastorul local, fratele Sorin Ratoi. M-a primit cu zambetul pe fata – mi-am dat seama ca acesta e modul sau de a fi. Aveam sa descopar o pasiune comuna – pescuitul – sper sa avem candva si o partida de pescuit impreuna. Colaborarea cu dirijorul Alin Popa a fost una excelenta. Cor infiintat de 2 ani, voci bune, muncitori, o sala care suna foarte bine. Din punct de vedere al sunetului natural al salii, E CEA MAI BUNA SALA din toate bisericile in care am lucrat in Italia. Timp de 3 duminici au anulat slujba de duminica seara a bisericii sa putem lucra cu corul – cate 5 ore in fiecare duminica, o data impreuna si cu cei din Padova. Multumesc gazdelor mele, fam Mariana si Ionel Paraluta si fam. Marioara si Petrica Bretan.

La Monteforte am gasit un cor infiintat de fratele Nicu Piu in toamna anului 2008. M-am bucurat sa aud asta. Colaborarea cu dirijorul Vali Hantar a fost foarte buna. Am ramas impresionat de PUNCTUALITATEA lor la repetitii. Colaborarea cu coristii a fost una excelenta. Muncitori, precisi, dornici sa cante perfect cantarile. M-am bucurat sa vad efortul facut de unii din ei de a merge si la repetitiile de la Verona pentru a fi mai siguri pe cantare. Multumesc fam. Simona si Marinel Ciurea pentru gazduirea lor.

La Verona aveam sa lucrez cu cel mai « longeviv » cor, infiintat in anul 2002 de dirijorul Dani Ghib Stanus. Cu el si fratii sai Tutu si Mircea am avut frumoase partasii. Cor silitor, precis muzical, repertoriu bogat, o carte de vizita foarte buna ca si cor. Am apreciat faptul ca desi locuiesc la mari distante de biserica, au facut efortul de a veni si munci la repetitii. Pastorul Emil Falcusan a fost cald cu mine. De asemeni dirijorul fanfarei Dumitru Regetz a fost foarte amabil cu mine. Multumesc gazdelor mele, fratele Petru (Tutu) Ghib Stanus si fam. Maria si Mircea Ghib Stanus.

A fost o munca imensa din partea tuturor. Pentru cei care au cantat in cor si fanfara sau orchesta, munca a fost dubla.

Sper ca acest PROIECT MUZICAL COMUN sa faca prietenii noi, sa lege relatii de colaborare intre dirijori, intre coruri, intre coristi. Sper sa existe coristi care sa poata spune : s-a meritat efortul, am fost zidit si inaltat in Domnul !

Pastorul Marius Livanu a condus lucrarile Conferintei intr-un mod cald, placut si relaxat. Ma asteptam sa il aud live si cu o cantare…, poate altadata…

Pastorul Gabi Zagrean a avut predici foarte bune, spuse pe intelesul tuturor, ziditoare. Adevaruri mari spuse pe intelesul tuturor.

Pastorul Florin Ianovici a avut predici foarte bune, tip pledoarie ( “defect profesional”). O predica spusa mai ales pe intelesul celor tineri…!

Marian Fedur a facut o treaba foarte buna cu fanfarele.

Ionut Apopei a cantat foarte frumos cu orchestrele.

Grupurile corale, cei care au condus cantarile, si-au facut foarte bine lucrul lor. M-au impresionat toti copii din orchestra cat de bine si-au facut treaba. Am fost impresionat de copilul Luca Padurariu – Monteforte D’alpone – cu poezia recitata – poezie grea, « kilometrica », peste puterea lui de intelegere ca si varsta dar recitata impecabil.
Sunetistii si-au facut bine si discret treaba. Cei de la ORDINE au fost tot timpul pe faza si si-au facut precis treaba.

Multumesc fratelui Razvan Contea care mi-a pus la dispozitie poze de la conferinta. Am descarcat cateva poze si de la fratele Jurj Samuel care impreuna cu tata si fratele sau au filmat toata conferinta ( il puteti apela).

Multumesc fratelui Marius Livanu si tuturor celor care au proiectat acest proiect pentru a-mi face onoarea sa pot munci alaturi de voi la acest proiect. FITI BINECUVANTATI DE DOMNUL !

UNITATEA IN HRISTOS ADUCE FORTA. NU UITATI ACEASTA… „ROBI DE BUNAVOIE”…. ai DOMNULUI!

P.S. La conferinta, Corul Reunit a cantat peste asteptarile mele!!!

NUMAI A LUI DUMNEZEU SA FIE TOATA SLAVA SI GLORIA IN VECI !

Acest articol a fost publicat în Articole, Evenimente. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Italia – impresii si imagini din timpul Conferintei Nationale – 3-4 noiembrie 2012 – Oderzo

  1. covariuc zice:

    Esti pasionat de pescuit ? Ma mir .De cate ori ai fost la pescuit in ultimii 5 ani ? Macar ai vreo lanseta acasa ? Sti sa faci o montura de crap sau de salau ? Sti sa deosebesti un ten de un crap ? Daca ai fi cu adevarat pasionat de pescuit ar trebui sa mergi cel putin de doua ori pe luna la pescuit. Petrica, cand te „cauta” pasiunea, suna-ma ! Te iau gratis la Prut. Sa vad atunci cat de pasionat esti !

    Apreciază

  2. Bryan zice:

    …Super.

    Apreciază

  3. Bryan zice:

    ……Super. dar daca tot ai spus totul-tot despre fiecare…..Isus Hristos si Tatal, ce rol au avut?…sau nu am vazut eu ce ai scris, posibil. dar mi se pare ca i-ai ridicat pe toti „pamantenii” in slavi.
    ….Toata slava sa fie adusa tatalui, Fiului si Sf. Duh!……………………………………………………………
    Sa spun totusi si eu ceva constructiv: Predicile, lejer slabute. Cel putin Ianovici, s-a smiorcait tot timpul…putea spune tot ce a spus cu relaxare…nu era nevoie sa vorbeasca melodic!!!
    Cafeaua de la intrare a fost super geniala.
    Audio?,… asa si asa. Lipsa de profesionalism. se putea mult mai bine. Un pilot de avion , trebuie sa fie pilot!
    Cor, Fanfara, Orchestra, au facut echipa buna.
    Cantarile in comun au mers binisor.
    Microfoanele au cam plans dupa curent.
    ………………………………………………
    Si eu as fi vrut sa cante Marius, dar tu probabil nu sti, ca s-au interzis cantarile „solo” la aceasta conferinta….si probabil, a fost o miscare inteligenta, ca Marius sa nu se arunce, si sa ii sara celelalte vedete in cap…..desi nu l-ar fi interesat..cred totusi ca nu a vrut sa cante…gasea el o cale. (apela la o invitatie din multime).

    Apreciază

  4. nicu vaida padova zice:

    sufletul meu eplin de mangaiere sa vad o dorinta personala implinita , dupa multa munca,efort si investitie iata o jertfa comuna inchinata marelui nostru Dumneze si Stapan, fara competitie (ma dereanjeaja foarte mult si simt cum mi se mahneste duhul in mine cand o vad uneori ,la competitie ma refer) .sunt bucuros ca acesta lucrare a avut loc ,chiar daca suferinta nu mi a permis sa fiu prezent fizic,sufleteste am fost cu toti cei prezenti ,au fost momente cand am vrut sa vin chiar daca trupeste nu am fost in stare ,sufletul meu ardea….,desi mi/am dorit foarte mult sa fiu alaturi de biserica din Padova si celelalte bisericii si slujitori, Domnul a hotrat un timp de incercare pentru care ii multumesc fara sovaire si intrebari ( iubesc foarte mult biserica din Padova,stiu ca ati suferit ca nu am fost) .sper ca asemenea evenimente sa aiba loc mai des cel putin odata pe an ,impreuna am darama multe ziduri si competitii care de multe ori ne despart .Dumnezeu sa va binecuvnteze frate Petrica pentr munca si pasiunea depusa si de acesta data ,infinite sun planurile Domnului si ascunse de ochii nostri ,dar cand le vedem implinidu/se trebuie sa ne prosternem si sa/i dam toata SLAVA,CINSTEA,GLORIA SI INCHINAREA noastra .slava lui DUMNEZEU .

    Apreciază

  5. valy zice:

    vreau sa mentionez ca la Biserica Monteforte mai sunt doi dirijori fratii Asofroniei Pavel si Chincea Adrian

    Apreciază

  6. Alina&Dorel Matei zice:

    Am facut-o cu mare placere…. Imi pare rau ca duminica nu am reusit sa va salutam dupa program, am plecat acasa mai repede Richard avea febra… Nu am mai reusit sa facem experimentul de care vorbeati cu Richard. Sunt curioasa sa vad cum reactioneaza. Despre ce era vorba?

    Apreciază

  7. estera zice:

    D-L ISUS sà và binecuvinteze frate Petricà si sà và intàreascà in lucrarea cu corurile ,và multumesc pt aprecierea corului din Padova , toatà SLAVA si GLORIA sà fie a D-LUI .AMIN. corul orchestra si fanfara au cintat minunat ,am simtit bucurie in suflet càntànd pt prima datà intr-un cor reunit..TOATA SLAVA SA FIE A D-LUI ISUS AMIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Apreciază

  8. criss zice:

    Multumim lui BRIAN pentru cuvintele ZIDITOARE!!!! Se vede ca e foarte amarat saracul si isi mai descarca sufletul cand i se mai da ocazia….de obicei asta e comportamentul unuia care sufera de COMPLEX DE INFERIORITATE!!!

    Apreciază

  9. Vali, am corectat. Sa faceti echipa buna…!

    Apreciază

  10. Bryan,
    E bine sa citesti TOTUL, sa fii atent, apoi… FARA SA JIGNESTI, spune parerea ta intr-un mod elegant. TONUL FACE MUZICA – e valabil in orice domeniu al vietii.
    Apropo, numele nu se prescurteaza iar cand vorbim de Dumnezeu obisnuim sa scriem cu litera mare si NU prescurtat.
    Nu vreau sa cad in greseala de a „VORBI DE BINE” pe frati doar post-mortem…

    Apreciază

  11. Mircea Stanus Ghib zice:

    Fii binecuvantat fratello Petrica, Iti transmit din partea Domnului, la care ma asociez si eu impreuna cu familia, Har, Pace, Mult succes spiritual si sufletesc in lucrarea pe care o faci
    spre slava Domnului !!! Familia sa-ti fie binecuvantata, precum si biserica.
    De aici din Judetul Verona spre localitatea Tisauti si Ipotesti de Suceava. Mircea

    Apreciază

  12. Multumesc Frate Mircea. Sper sa ne vedem si … in Tisauti. Domnul fie cu noi!

    Apreciază

  13. nick zice:

    frate Petrica nu trebuia sa raspundeti comentariului meu??
    poate ati uitat………………………………………………….
    binecuvantari sfinte din Padova
    nicu vaida

    Apreciază

  14. E bine sa ai prieteni! E bine sa ai FRATI! Frate Nicu, oricum ati fost pomenit in rugaciunile celor prezenti la conferinta.
    M-a invatat Domnul sa nu spun nici o data ….”niciodata…”. A fost o lucrare noua si frumoasa pentru mine. M-am bucurat sa pot lucra cu atatia frati. Cred ca in lucrari de felul acesta, UNITATEA spune mai mult decat orice.
    Domnul fie laudat pentru toate.
    Sper ca sunteti mai bine frate Nicu, sper sa va recuperati bine fizic.. SANATATE!

    Apreciază

  15. alymacoaly@yahoo.com zice:

    fff frumos!!!!Domnul sa va rasplateasca munca si osteneala la fiecare!!!o lucrare facuta cu mari responsabilitati!!!!slavit sa fie Domnul!!

    Apreciază

  16. nick zice:

    VA ASTEPTAM LA NOUL LACAS DE INCHINARE AL BISERICII MUNTELE MASLINILOR PADOVA CARE SE AFLA IN LOCALITATEA : PONTE SAN NICOLO (PD) VIALE FRANCIA N 6 ( LA APROXIMATIV 5 KM DE PADOVA),SE POATE AJUNGE SI CU AUTOBUZ DE ORAS NR.41 DUMINICA SI 16 IN ZI DE LUCRU.VA ASTEPTAM ,NICU VAIDA PRESBITERUL BISERICII.MA PUTETI CAUTA LA ADRESA DE MAIL :nick.vaida1@yahoo.com sau cell. 3208816063

    Apreciază

  17. Pingback: 2013. ITALIA – Conferinta Nationala a Bisericilor Penticostale Romane | Petrica Moisuc

Lasă un răspuns

