Oameni CIUDAȚI …

Citind cartea “Calomnii mitologice” scrisa de  Octavian Paler am dat la pag. 98 peste o conversatie interesanta intre un avocat si un taran. Citind-o am realizat ca in tara romaneasca  mai traiesc inca OAMENI NORMALI.  Foarte putini …. ce-i drept…

 

Oameni ciudati – de OCTAVIAN PALER  –

car cu boi - grigorescuVeneam dinspre munte, cu masina, imi povesteste avocatul F. La vreo zece kilometri inainte de Sibiu, am ramas in pana. Si cum nu era drum circulat, nu trecea nimeni ca sa-mi remorcheze masina. Intr-un tarziu, am zarit apropiindu-se un car cu fan. Cand a ajuns in dreptul meu, m-am adresat taranului care mana caii.

– Unde duci fanul?

– La targ.

– La Sibiu?

Omul a oprit.

– Dar de ce ma intrebi? E dincolo de Sibiu.

– Si daca nu te-ai mai duce pana acolo?

– Cum sa nu ma duc?

– Iti cumpar eu fanul.

-Dumneata? Pai ce faci cu el?

– Iti cumpar fanul si, in loc sa bati atata drum, ma remorchezi pe mine pana la Sibiu si gata.

Omul m-a privit neincrezator.

-Vorbesti serios?

– Sigur ca vorbesc serios. Cat face fanul?

Mi-a spus pretul.

– Perfect. Uite banii.

Dar nu s-a grabit sa-i ia.

-Si cu fanul ce se intampla?

-Il descarci in marginea drumului. Din moment ce primesti banii pe el, inseamna ca e al meu.

– Dar dumneata ai vite?

– N-am.

– Ce faci atunci cu fanul?

– Il las aici.

– Sa putrezeasca?

-Sa putrezeasca.

– Dar nu-i pacat?

– De ce sa fie pacat?

– E fan muncit. L-am cosit, l-am uscat.

-Omule, la targ nu te duci ca sa-l vinzi?

– Ba da.

– Eu te scutesc de o parte din drum. Mi-l vinzi mie.

– E drept, dar la targ cine-l cumpara are nevoie de el. Il foloseste, nu-l arunca.

– Si ce-ti pasa? Important e ca-ti primesti banii.

– Imi pasa.

Si n-a vrut, domnule, sa descarce fanul, a incheiat avocatul F. A dat bice cailor si dus a fost. Unde mai pui ca la targ risca sa nu gaseasca un cumparator. Ca sa vezi, exista oameni ciudati, incapabili sa iasa din logica lor.

Acest articol a fost publicat în Povestiri ... cu morala. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

