EU…, EU…, EU…!!!

marele pescarDISCLAIMER: Atentie – articol „acid”. Aviz pentru copii de orice … vârstă! 

L-am ascultat predicând… Era musafir al bisericii…

Predica a avut un „titlu”…. dar …SUBIECTUL predicii a fost … “Pronumele personal – persoana I-a singular” ….( – pe „românește”… EU)! 

A început predica cu … introducere…!

EU…, EU…, EU…, EU…, EU…, EU…   și tot asa înainte… Vorbea cu mult patos. Știa că e necesar să-i bage în seamă puțin și pe ascultători. ȘTIA să folosească „bine” pronumele personal – persoana II-a plural – … „VOI”… – de fapt am remarcat imediat că acele „complimente  amvoniste” erau de fapt MANIPULARE curată. Era stăpânit de … „arta manipulării”. L-a „periat” grozav pe pastorul local…

A vorbit foarte aspru despre … „EI” … (nu are sens să vă spun cine sunt „EI”…)

După 20 minute și-a adus aminte că e la amvon și că trebuie să spuna ceva și din Biblie. Interesant că după câteva secunde i-a trecut și a revenit la …EU…, EU…, EU…

Am facut mare efort să urmăresc predica.

Voiam să aud o propozitie în care greutatea pica pe „VERB” și nu pe pronume!!!

NIMIC ! Doar …EU… !!! Textul citit era din Noul Testament dar persoana DOMNULUI ISUS  a fost amintită în treacăt pe ici-colo.

Pe timpul predicarii și-a ținut Biblia închisă. De fapt nu prea a avut nevoie de Biblie că  „subiectul” vorbirii  nu era din Scripturi !

S-a descris ca fiind foarte important, se visa un …“mușchetar”.

Era foarte energic în mișcări…, dute-vino după amvon ( ce bine că amvonul nu are mai mult de 1.5 m) – asta mi-a obosit privirea. I-am văzut  când fața când ceafa. De mai multe ori în timp ce gesticula a lovit microfonul  care … „a reacționat”. De fapt nu s-a raportat la microfon ca să fie auzit egal. Când nu ai nimic a spune faci mișcare și zgomot.

Culmea e că pe amvonul bisericii era  scris un citat foarte frumos  „…NOI PROPOVĂDUIM PE HRISTOS CEL RĂSTIGNIT… ” și din nou EU…, EU…, EU…. E drept că  cei din sala vedeau ce scrie pe amvon !!! A avut și el timp suficient să vadă ce scrie până a urcat la amvon.

Unii cred că o predică bună e … o cămașă transpirată complet… (În alte situații am văzut așa ceva dar predica a fost PREDICĂ, HRISTOS a fost cel proclamat de după amvon… !!!)

Ar mai fi avut ce spune despre EU dar ceasul din biserică funcționa bine. A vorbit 50 minute…, apoi (s-)a terminat.

CE BINEEEE !!!

Când am fost copil părinții mei m-au învățat că atunci când ascult o predică și nu înteleg nimic, să iau Biblia și să citesc din ea acele părți care sunt pe înțelesul meu de copil.  Am aplicat lecția din copilărie, am citit din Scripturi. Vă recomand să faceți asta când sunteți nevoiți să ascultați așa „predici”. Nu e frumos dar E SĂNĂTOS ! 

La final de slujbă l-am rugat pe DOMNUL să mă ierte că mi-a crescut adrenalina la subiectul predicii și ca m-am tulburat în CASA LUI.

Venisem să mă închin, venisem să aud vorbind pe DOMNUL ISUS HRISTOS !

N-am venit la biserică să-mi fie insultată inteligența( atât cât mi-a dat Domnul).  Nu venisem „pregătit” să ascult așa multă lingușeală, barbologie, manipulare, …bla-bla-bla. A fost ÎN EXCESSSSSSSSSSS.

sarpele si victimaȘtiu că o predică cu subiectul « EU » e virală și contagioasă. Sper, atât eu cât și frații mei in credinta să avem  „anticorpi” la asta. Sper și pastorul bisericii să aibă „anticorpi” mai ales că a ascultat  predica cap-coadă !!!

CE SUBIECT…!!!

Printre „adrenalina”…. mi-a fost mila de „vorbitor”… De fapt, mi-a adus aminte de inca vreo cativa vorbitori care i-am ascultat in locuri si timpi diferiti care au avut acelasi „subiect” de predica…

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la EU…, EU…, EU…!!!

  1. Tot mai des se urca „EU” la amvon, pentru ca noi iam dat dreptul ridicandu-l in slavi si acuma e greu sa-l mai cobori de acolo are radacini invite adanc .

    Apreciază

  2. Sunt unii care cu smerenie spun ce DOMNUL a lucrat prin „eu”, lasand toata slava sa fie a DOMNULUI.

    Apreciază

  3. lidia boar zice:

    E trist ,dar din pacate adevarat,eul troneaza in locul harului.

    Apreciază

  4. iosifmoisuc zice:

    2 timotei 4:3 vai de biserica in care masura predicarii nu mai este credinciosia fata de Cuvant ci masura este „gadilarea urechii”. multumesc pt acest articol.

    Apreciază

Lasă un răspuns

