… spuneti-i lui Cain ca eu….

Dan Pagis - poet evreu din RadautiDan Pagis a fost un evreu nascut in Radauti pe 16 octombrie 1930 care a supravietuit Holocaustului. A scris o emotionanta poezie care exprima in putine cuvinte tot ce s-a intamplat atunci… A plecat la cele vesnice  din Ierusalim la data de 29 iulie 1986….
Pe 27 ianuarie 1945 a fost eliberat lagarul de la Auschwitz …. 
 
„Written in Pencil in the Sealed Railway-Car” 
here in this carload
i am Eve
with Abel my son
if you see my olderer son
Cain son of Adam
tell him that i…
 
„Scris cu creionul in vagonul sigilat”
 
Aici, in acest convoi
Ma aflu eu, Eva
Insotindu-l pe Abel, fiul meu
Daca-l intalniti pe fiul meu cel mare
Cain, fiul lui Adam
Spuneti-i lui ca eu …..
Dan Pagis - poezie monument
Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la … spuneti-i lui Cain ca eu….

  1. surpriza zice:

    In capela din Muzeul Holocaustului, Ierusalim, poate jumatate din piesele de muzeu si obiectele de acolo sunt din Romania. Cele mai multe din zona Carei si Radauti. Altarul de ex e din Radauti

    Apreciază

Lasă un răspuns

