…mai devreme sau mai tarziu, aflam ADEVARUL….. – despre …

constiintaAm vazut zilele acestea multa bucurie in randul evanghelicilor din Romania ca un evanghelic – Oleksandr Turchinov-  e presedinte interimar al Ucrainei. Unii au dat intr-un soi de extaz….

Ne rugam pentru Ucraina – bine. Ne rugam si pentru Rusia? Ne rugam pentru familiile celor decedati. Ne rugam si pentru criminalii care au comis crimele? Cand vorbim de victime si criminali, acestia au fost in ambele tabere….

„Baga sabia in teaca. Cine scoate sabia, de sabie va muri” spunea Domnul Isus lui Petru cand a crezut ca ADEVARUL (care era DOMNUL ISUS) poate fi aparat cu sabia…

Din experienta de viata am inteles ca in politica cei mai multi  ajung la fel intr-un sistem corupt. Oriunde, PUTEREA de orice fel poate corupe.

In fiecare zi duc o lupta cu mine sa administrez corect rolul pe care il am in familie, biserica, societate. „PUTEREA” adminiastrata gresit poate face din mine in orice clipa un tiran, manipulator. Uneori pierd cate o batalie dar ma lupt sa castig razboiul cu … puterea personala.

Duc o lupta zilnica cu mine SA FIU SI SA RAMAN OM.

Imediat dupa revolutia din Romania, pastorul Iosif Ton a spus o fraza cu care n-am fost de acord atunci dar am realizat in ani ca are dreptate – „cand vine vorba de bani si putere, toti au aceeasi religie”.

M-am uitat in decursul anilor la fratii care si-au dorit putere de orice fel: financiara, politica, administrativa, intelectuala… Unii au ramas OAMENI – putini din ei…

Am mare compasiune pentru acei credinciosi pe care un anume rol din biserica – organist, dirijor, pastor, prezbiter, membru in comitet, lider de orice fel – i-a transformat in sefi, dictatori. Mi-e mila de ei cand vad cum dau uneori – la propriu – cu pumnul in masa sa-si impuna punctul de vedere. Uneori lipsa de argumente valabile si viziune sunt inlocuite cu un ton vocal foarte ridicat si agresiv….

Multi din ei habar n-au ce inseamna sustinerea unui punct de vedere prin argumente, calm, claritate…

Eu nu ma bucur cand aud ca fratele X sau sora Y au gasit „gaina” care face „oua de aur” sau a ajuns „tare in parcare”. Ma bucur pentru acei frati care desi au ajuns foarte bogati, inaltati prin dregatorii au reusit sa-si pastreze calitatea de OM.

E mare lucru sa ramai OM. Domnul Isus ne-a spus: „Fiti oameni”.

Am urmarit atent si reactiile pe care le avem cand un VIP evanghelic „calca pe bec” sau „s-a dus in cap”.

La unii le cautam beregata  – in privat, pe internet, in media – . La altii facem tot posibilul sa musamalizam cazul, sa-l ascundem – chestiune de imagine.

Cand un VIP evanghelic e pe post de ICOANA in mintea si casa unor evanghelici, chiar daca pacatul i-a compromis pe viata pentru o lucrare publica, ei refuza sa-l coboare din „icoana”… Unii sunt naivi, altii manipulati, altii pur si simplu refuza sa accepte ADEVARUL.

Grav e faptul ca … unii VIP… n-au elementarul bun-simt sa-si faca „mea culpa” si sa stea la locul potrivit lor. Fiind foarte buni oratori-manipulatori reusesc sa ne faca sa credem ca ei sunt victime ale denigrarii altora nicidecum FAPTASI ai pacatului comis.

Nu prin comunicate, campanii de spalare a imaginii publice, manipulare ne deschidem poarta de intrare in RAI ci PRIN POCAINTA, TRAIND POCAINTA.

Mai devreme sau mai tarziu, aflam ADEVARUL.  DOMNUL FACE CA EL SA DEVINA FOARTE VIZIBIL… si  AUZIBIL…

Unii nu sunt in stare sa aiba atitudinea regelui David din Psalm 51 si sa-si  scrie propriul „psalm” …

Psalm 51

(Catre mai marele cantaretilor. Un psalm al lui David. Facut cand a venit la el prorocul Natan, dupa ce intrase David la Bat-Seba.)

1. Ai mila de mine, Dumnezeule, in bunatatea Ta! Dupa indurarea Ta cea mare, sterge faradelegile mele!

2. Spala-ma cu desavarsire de nelegiuirea mea si curata-ma de pacatul meu!

3. Caci imi cunosc bine faradelegile, si pacatul meu sta necurmat inaintea mea.

4. Impotriva Ta, numai impotriva Ta, am pacatuit si am facut ce este rau inaintea Ta; asa ca vei fi drept in hotararea Ta si fara vina in judecata Ta.

5. Iata ca sunt nascut in nelegiuire, si in pacat m-a zamislit mama mea.

6. Dar Tu ceri ca adevarul sa fie in adancul inimii: fa, dar, sa patrunda intelepciunea inauntrul meu!

7. Curata-ma cu isop, si voi fi curat; spala-ma, si voi fi mai alb decat zapada.

8. Fa-ma sa aud veselie si bucurie, si oasele pe care le-ai zdrobit Tu, se vor bucura.

9. Intoarce-Ti privirea de la pacatele mele, sterge toate nelegiuirile mele!

10. Zideste in mine o inima curata, Dumnezeule, pune in mine un duh nou si statornic!

11. Nu ma lepada de la fata Ta si nu lua de la mine Duhul Tau cel Sfant.

12. Da-mi iarasi bucuria mantuirii Tale si sprijina-ma cu un duh de bunavointa!

13. Atunci voi invata caile Tale pe cei ce le calca, si pacatosii se vor intoarce la Tine.

14. Dumnezeule, Dumnezeul mantuirii mele! Izbaveste-ma de vina sangelui varsat, si limba mea va lauda indurarea Ta.

15. Doamne, deschide-mi buzele, si gura mea va vesti lauda Ta.

16. Daca ai fi voit jertfe, Ti-as fi adus: dar Tie nu-Ti plac arderile de tot.

17. Jertfele placute lui Dumnezeu sunt un duh zdrobit: Dumnezeule, Tu nu dispretuiesti o inima zdrobita si mahnita.

18. In indurarea Ta, varsa-Ti binefacerile asupra Sionului si zideste zidurile Ierusalimului!

19. Atunci vei primi jertfe neprihanite, arderi de tot si jertfe intregi; atunci se vor aduce pe altarul Tau vitei.

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la …mai devreme sau mai tarziu, aflam ADEVARUL….. – despre …

  1. Paul A. zice:

    Ai mare dreptate, dar din pacate tot mai multi oameni de astia ocupa functii de conducere intr-o biserica si apoi devin „patronii” ei. Dumnezeu sa se indure de ei. Multi alearga dupa locuri, functii, prin orice mijloc ca apoi sa idolatrizeze sinele, imaginea,…
    Dumnezeu sa te binecuvânteze.

    Apreciază

  2. Paul, substanta articolului e mai … „la adanc”…

    Apreciază

  3. Buna fr. Petrica:) (asa il chema si pe tatal meu)
    Aceleasi ganduri le-am formulat si eu intr-un articol de-al d-voastra anterior.
    Banii si puterea fura mintile oricui. Acum pe langa bani si putere, Diavolul gaseste cate o ispita pe masura fiecaruia (* sau mai bine zis pe pofta fiecaruia) si nu trebuie neaparat sa fie un pacat capital-grosolan.

    Albert Molher spune:
    “La fiecare 6 luni intre 6-10 pastori recunoscuti pe plan international sunt dati in vileag pentru pacate sexuale. Acest gen de evenimente poarta astazi numele de “stiri”. Dar sexul este departe de a fi singura problema.”
    Acum fiti atenti la dilema mea:
    Vanitatea, ambitiile egoiste, mandria,lacomia de bani, abuzul de putere, indiferenta si chiar rautatea se pot regasi ca atitudini pacatoase in viata pastorilor practicanti. (respect si pretuiesc pe cei care sunt cu adevarat chemati de Dumnezeu la pastoratie).
    Insa…
    Aceste atitudini de ce nu sunt confruntate si astfel de oameni nu sunt descalificati?!!
    In schimb …punctul de apogeu il reprezinta un adulter! (ba aflam ca unul este homosexual Ted Haggard) …ba altul..ca este curvar.

    De abia cand iese la iveala un pacat grosolan oamenii se sesizează.
    De ce nu sunt in stare sa recunoasca anumite simptome si stari mai dinainte?
    Banii, sexul si puterea fura mintile oricui, nu doar iubaretului Solomon.

    Domnul sa se indure de slujitorii Sai consacrati.
    Si de noi..turma hoinarita si fugarita de Satan.

    Mai devreme sau mai tarziu Dumnezeu ii va judeca, insa Scriptura este simpla si clara in aceasta privinta: Ce seamana omul- aceea va secera.

    Mult har si binecuvantare!

    Apreciază

Lasă un răspuns

