Cantarea… versus … Jertfa…

choir

Regele David – Psalm 69:30-31 – „Atunci voi lăuda Numele lui Dumnezeu prin cîntări, şi prin laude Îl voi preamări. Lucrul acesta este mai plăcut Domnului, decît un viţel cu coarne şi copite!”

M-am nascut intr-o familie  care a avut darul muncii. De la tatal si mama mea am invatat sa muncesc. Am invatat sa respect munca si pe cei care o practica.

In familia noastra am crescut animale.

Am invatat ca un animal are nevoie de mancare, apa, ingrijire in fiecare zi, de 3 ori pe zi. Am invatat ca acest lucru trebuie facut 7 zile din 7. Am invatat ca un animal ingrijit, satul, adapat, e un animal linistit.

In viata am fost preocupat sa inteleg daca muzica pe care o fac place Domnului.  Am inteles ca ea trebuie sa fie in termenii LUI si nu ai mei. Pe paginile Scripturii, Domnul ne-a lasat sa intelegem cum ar dori sa gandim si sa actionam noi.

Ciudata comparatie face David in Psalm 69… Si totusi…

Am inteles ce pret pune Dumnezeu pe o cantare. Am inteles ca El prefera sa ma vada venind inaintea lui cu cantare, cu laude.

Am inteles ca pentru o cantare trebuie sa depun efort, sa am o disciplina a cantului. Sa invat, sa repet, sa cant! Sa invat, sa repet, sa cant! Am inteles ca asta nu e valabil pentru cei care au ca profesie muzica ci pentru toti cei care spun ca iubesc pe Dumnezeu.

Lucrand cu copii , tineri, adulti, oameni in varsta, am observat ca unii doar canta. Cantarea face bine trupului si mintii.

… Dar, am observat ca unii fac mai mult de atat. Ei privesc cantarea ca o jertfa.

Altii -putini la numar – au inteles ca o cantare e mai mult decat o jertfa. E un stil de viata.

Pastorul Samuel Chibici a inteles bine acest lucru. M-a invatat 5 lucruri pe care sa le practic in fiecare zi – am scris AICI despre ele – . „In fiecare zi sa canti macar o cantare Domnului!” – era unul din cele 5….

Ce placut e sa canti cu coristi silitori, harnici, care au ca stil de viata cantarea, care pun toata energia lor atunci cand canta Domnului si o fac cu bucurie!

 

Acest articol a fost publicat în Articole, Muzica deosebita. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

