Sfatul sobolanilor…

catwithbellsSfatul sobolanilor – de Jean de la Fontaine

Doar pripasit de câtiva ani, motanul casei, Roadeslana,

Un tartor crâncen, o satana, –

Bagase spaima-n sobolani

Si din atâtia câti mai sunt

Zac multi lihniti pe subt pamânt.

Dar într-o buna zi, când blestematul

Si-a început pe-acoperis sabatul

În tambalau de nunta c-o pisica, –

În mare taina, grijulii, cu frica,

S-au întrunit si ei sa-si tina sfatul.

Vorbi întâi, ca staroste, Gherlanul:

– „Asa si-asa… deoarece… si întrucât…

Eu cred ca-mpielitatul nu ne-ar zvânta atât

De i-am lega un zurgalau de gât.

Am auzi când vine la pânda capcaunul

Si n-ar mai prinde unul…”

Mai leac ca zurgalaul, se-ntelege,

Nici nu era.

Dar cine sa i-l lege?

„Eu nu!” „Nici eu!” „Doar n-oi fi prost!”…

Vorbira multi cu foc în glas,

Dar fara rost,

Caci a ramas

Tot cum a fost…

 

Am mai vazut eu sfaturi de stareti, de canonici,

Tinute fara noima de vorbareti habotnici.

Ca sfetnici,

Multi sunt vrednici.

Dar câti,

Dintre atâti,

Pot sa-si preschimbe-n fapta

Povata înteleapta?

Acest articol a fost publicat în Fabula. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

