… Si EUUUUUUUUU fac asta…

mandruIntr-o zi  un medic evreu mergea cu trasura prin oras. In drum vede rabinul comunitatii si se hotareste sa se opreasca si sa-l invite sa calatoreasca impreuna. Rabinul accepta. Asa cum ii era obiceiul doctorul incepe sa vorbeasca despre realizarile sale:

– „Stii, Rabbi, am o multime de pacienti care nu isi permit sa plateasca, dar niciodata nu ii refuz. Ii tratez la fel cum ii tratez pe cei bogati.”

– „Si eu fac asta.”, a replicat rabinul.

Medicul s-a gandit ca probabil rabinul se referea la „pacientii spirituali” si a continuat cu lauda.

– „De asemenea”, a continuat doctorul, „de multe ori pacientii mei au nevoie de medicamente scumpe. Daca nu si le pot permite, eu le ofer pe gratis.”

– „Si eu fac asta.”, a replicat rabinul.

Medicul s-a gandit ca probabil rabinul facea din cand in cand acte de caritate.

– „Uneori cand oamenii au nevoie de ingrijiri post-operatorii, chiar daca sunt in criza de timp, incerc sa-i ajut cat de mult. Niciodata nu imi las pacientii singuri.”, a continuat medicul.

– „Si eu fac asta.”, a replicat rabinul.

Discutia a continuat in acelasi ton, medicul se lauda cu reusitele si actele sale de bunatate, iar rabinul repeta aceeasi fraza: „Si eu fac asta.”.

In cele din urma medicul nu a mai reusit sa se abtina si l-a intrebat pe rabin:

– „Rabbi, eu nu inteleg, tu nu esti medic, cum poti face aceleasi lucruri ?”

– „Nu, tot ce am vrut sa zic este ca si eu fac astavorbesc doar despre calitatile mele si niciodata despre defecte.”

––––––––––––––––––––––––––––––––

Proverbe 25:27 – „Nu este bine să mănânci multă miere: tot aşa, nu este o cinste să alergi după slava ta însuţi.”

Acest articol a fost publicat în Povestiri ... cu morala. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

