Femeia vanitoasa…

 VANITÁTE, (2) vanități, s. f. 1. Ambiție neîntemeiată; dorință de a face impresie; orgoliu, trufie, îngâmfare, înfumurare. 2. (La pl.) deșertăciune, zădărnicie. – Din fr. vanité, lat. vanitas, -atis.

–––––––––––––––––––-

In 1990 ascultam live un  sot de 80 ani care predica la Casa de Cultura a Sindicatelor Botosani. Traise chinuit  14 ani din viata in puscariile din Romania. In timpul predicii a facut cateva afirmatii despre sotia sa in varsta de 76 de ani care mi-au ramas in memorie: „scumpa mea sotie”, „draga mea sotie”, „frumoasa mea sotie”. Asa obisnuia Richard Wurmbrand sa vorbeasca despre sotia sa Sabina in predica si IN PRIVAT.

CE FRUMOS sa stii sa folosesti cuvintele potrivite. Sa apreciezi sincer persoana iubita fara sa jignesti auditoriul.

Anii au trecut si mi-a fost dat sa vad ca unii l-au copiat. Unii in mod sincer, au inceput sa foloseasca expresiile sale – cat de sincere sunt…, e o alta chestiune.

Altii… , despre asta vreau sa vorbesc.

ratoi ingamfat” Sunt azi la voi impreuna cu sotia mea, cea mai frumoasa femeie din sala aceasta!” – afirma unii in timpul vorbirii lor de la amvon…

„Cea mai harnica femeie din aceasta incapere, e sotia mea”,…..  

– „Sotia mea e cea mai inteleapta femeie de aici…” –  afirma altii din acelasi loc….

Serios???

…Nu e  greu sa-ti dai seama ca  cel care vorbeste in felul acesta spune prostii dupa prostii…

Am priceput cateva lucruri din aceste situatii care se desfasoara in spatiul public – biserica, blog, media, …

femeie vanitoasaAsemenea situatii sunt posibile cand ai de a face cu PERSOANE VANITOASE.

  1. Sunt unii care  TREBUIE sa-si laude sotia, neamul ei, … tot ce tine de ea…  Asta aduce … mancare calda, pretuire, apreciere din partea … VANITOASEI sale sotii
  2. Unii VANITOSI isi defaima sotia tocmai … „laudand-o”… Acestia sunt cei mai tristi „aplaudaci”…
  3. Putini la numar…. , NU SUNT vanitosi, nu au partener vanitos, dar … din nebagare de seama, se comporta ca ei… Nu e scuzabila atitudinea…

Toti cei care merg pe „cararea” acesta „reusesc” sa devina PENIBILI. Reusesc sa declanseze in auditoriu repulsie, dezgust, si … in cele din urma … compasiune!

Un OM INTELEPT nu jigneste auditoriul cu asemenea expresii… „vanitoase”…

MARE LUCRU SA IUBESTI MODESTIA, SMERENIA, BUNUL-SIMT…!!!!

 

 

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

