… „Ba, de ce esti magar?”…

magar

-„Ba,  de ce esti magar?” – era intrebat cineva de prietenul sau cu un ton foarte grav… N-am putut sa trec cu vederea faptul ca amandoi erau  „imbujorati”… Era clar ca ceva grav s-a intamplat intre ei… Din intamplare eram acolo…

Fara sa vreau, m-am gandit la folosirea gresita a cuvintelor. Vrem sa spunem ceva si … spunem de fapt altceva…

Gandul mi s-a dus la o poezie superb scrisa de Paul Sterian…  avand ca personaj principal … magarul pe care l-a calarit Mantuitorul de sarbatoarea Floriilor la intrarea in Ierusalim…  Am sa-ti spun poezia la final…

M-am gandit cum ma percep oamenii pe mine…. Ce parere au despre mine… M-am intrebat pentru cati sunt … „magar”…???

M-am gandit la felul cum era perceput Ioan Botezatorul de catre cei din vremea lui… Pantru faptul ca avea un stil de viata auster, nu accepta sa stea la masa cu nimeni, spuneau despre el ca „Are drac!”… – (Matei 11:18)

Despre DOMNUL ISUS cei din vremea lui spuneau ca „Iată un om mâncăcios şi băutor de vin, un prieten al vameşilor şi al păcătoşilor!” – (Matei 11:19)

Sunt ferm convins ca foarte multe biserici nu l-ar primi membru in biserica lor pe…DOMNUL ISUS…, datorita invataturii si a stilului de viata… Ar fi exclus pentru consum de vin, pentru anturaj…

Ce pacat sa nu poti accepta pe DOMNUL ISUS … cu … INVATATURA SA…, STILUL de VIATA…

Si totusi, printre multele alegeri „ciudate” ale DOMNULUI ISUS a fost si aceea de a alege magarul la intrarea sa ca REGE in Ierusalim… De ce magarul?

Stia Domnul ca magarul e … incapatanat de smerit… Stie sa care in tacere multe poveri… De asta l-a ales…

Pacat ca uneori din intelegere gresita a termenilor alegem CUVINTE FRUMOASE sa-i jignim pe altii… De fapt le facem COMPLIMENTE….

…”magarule”…, „boule”…, „tarane”…. – ce exemple frumoase stau in aceste „cuvinte”….!!!

Sa nu lungesc vorba, sa-ti spun totusi poezia…

Magarul lui ISUS – de Paul Sterian (1904-1984)

Vai, de ce nu mi-ati spus, de ce nu mi-ati spus
Cã pe spatele meu adineaori cãlãrea chiar Iisus
As fi mers mai tantos, ridicând copita’n sus
Si ce lin, fãrã sã sar, L-as fi dus!

De unde era eu sã stiu
Cã port în spate asemenea Fiu?
Tare m’am mirat vãzând haine’ntinse sã le trec,
Bãnuiam cã-s pentru mine, pentru falnice urechi!

Vai mie, nemernic ce-am fost si sec!
Fala mã facu sa nu simt coapsele Cui mã petrec.
Ah, de ce nu mi-ati spus, de ce nu mi-ati spus
Cã purtai sfânta povarã adineaori pe Iisus?

Cât de lin si usurel, fãrã salturi, l-as fi dus!

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

