Nu le lasa avere…

averea

DUMNEZEU ne-a binecuvantat cu trei copii minunati. Nu suntem parintii perfecti dar ne dam toata silinta sa fim parinti buni. I-am privit tot timpul ca pe TREI CADOURI care le-am primit de la DUMNEZEU!

Impreuna cu sotia mea le-am facut parte de cel mai mare CADOU pe care-l  poate da un parinte copilului sau: MUNCA!

I-am invatat sa munceasca, sa iubeasca munca. I-am invatat sa munceasca acasa, la scoala, la biserica. Nu i-am pus sa munceasca ci am facut impreuna lucrurile. Am facut  ECHIPA cu ei!

I-am invatat valoarea lucrului foarte bine facut, chiar daca uneori e nevoie sa transpiri mult!

E mare lucru sa fii cinstit cu DUMNEZEU, cu tine, cu cei din jurul tau si sa-ti faci treaba la cel mai inalt nivel de care esti capabil!

I-am invatat sa munceasca, sa caute intelepciunea, priceperea, chibzuinta! I-am invatat ca „frica de Domnul este inceputul intelepciunii” –  asta e invatatura Bibliei, asta e inceputul pentru orice om care vrea sa devina INTELEPT!

Nu a fost usor, nu este usor. E o disciplina zilnica. E o lupta pe care o da fiecare om in fiecare zi.

A MUNCI – asta e cea mai mare avere pe care o poti da unui copil!

Asta a fost AVEREA pe care am primit-o si eu de la parintii mei: DARUL MUNCII!

„Lenesul nu-si frige vanatul, dar comoara de pret a unui om este munca. – (Prov.12:27)

Ioan Chrysostom  – sau Ioan Gura de Aur cum i s-a spus datorita intelepciunii sale – a lasat o invatatura superba legat de averea pe care o dam copiilor nostri. Am gasit textul in cartea „Ioan Gura de Aur – Parinti, copii si cresterea lor” – pagina 22

„Asadar, sa nu lasi copiilor avere, ca sa le poti lasa virtutea.

Este o dovada de prostie ca nu le dam copiilor nostri, cât suntem în viata, putere asupra tuturor bunurilor noastre, dar le lasam dupa ce nu mai suntem, împreuna cu toata averea noastra, si cea mai mare libertate.

Cu toate ca am putea sa le încredintam si cât timp traim si raspunderi, ca sa-i facem mai întelepti, sa-i cumintim si sa-i oprim când ne administreaza prost bunurile. Dupa ce murim însa, daca le lasam împreuna cu absenta noastra, ei fiind tineri, si puterea pe care o da bogatia, atunci ne vom împinge copiii, si asa nefericiti si coplesiti de durere, în prapastii fara fund, punând foc peste foc si aruncând ulei în cuptorul deja încins.

22 Prin urmare, daca vrei sa-i lasi bogati si în siguranta, lasa-L pe Dumnezeu sa le fie datornic si Lui încredinteaza-I mostenirea lor.

Daca tinerii primesc ei însisi banii, nu stiu cui sa-i dea, ci vor cadea victime multora, dusmani ascunsi sau oameni nerecunoscatori. Daca, însa, tu I-ai împrumutat banii tai lui Dumnezeu, comoara ta va ramâne mereu nepradata si ea se va întoarce foarte usor apoi la copiii tai.

Dumnezeu are mare bucurie când îsi plateste datoria si îi priveste cu mai multa multumire si placere pe cei ce L-au împrumutat decât pe cei ce nu L-au împrumutat. Dumnezeu îi iubeste în special pe cei carora le este dator. ” (Omilia a VIII-a la Epistola catre Romani)

––––––––

Proverbele lui Solomon – capitol 2

1. Fiule, daca vei primi cuvintele mele, daca vei pastra cu tine invataturile mele,

2. daca vei lua aminte la intelepciune si daca-ti vei pleca inima la pricepere;

3. daca vei cere intelepciune si daca te vei ruga pentru pricepere,

4. daca o vei cauta ca argintul si vei umbla dupa ea ca dupa o comoara,

5. atunci vei intelege frica de Domnul si vei gasi cunostinta lui Dumnezeu.

6. Caci Domnul da intelepciune; din gura Lui iese cunostinta si pricepere.

7. El da izbanda celor fara prihana, da un scut celor ce umbla in nevinovatie.

8. Ocroteste cararile neprihanirii, si pazeste calea credinciosilor Lui.

9. Atunci vei intelege dreptatea, judecata, nepartinirea, toate caile care duc la bine.

10. Caci intelepciunea va veni in inima ta, si cunostinta va fi desfatarea sufletului tau;

11. chibzuinta va veghea asupra ta, priceperea te va pazi,

12. ca sa te scape de calea cea rea, de omul care tine cuvantari stricate;

13. de cei ce parasesc cararile adevarate ca sa umble pe drumuri intunecoase;

14. care se bucura sa faca raul si isi pun placerea in rautate,

15. care umbla pe carari strambe si apuca pe drumuri sucite;

16. ca sa te scape si de nevasta altuia, de straina care intrebuinteaza vorbe ademenitoare,

17. care paraseste pe barbatul tineretii ei si uita legamantul Dumnezeului ei.

18. Caci casa ei coboara la moarte, si drumul ei duce la cei morti:

19. niciunul care se duce la ea nu se mai intoarce si nu mai gaseste cararile vietii.

20. De aceea, tu sa umbli pe calea oamenilor de bine si sa tii cararile celor neprihaniti!

21. Caci oamenii fara prihana vor locui tara, si oamenii neintinati vor ramane in ea;

22. dar cei rai vor fi nimiciti din tara, si cei necredinciosi vor fi smulsi din ea.

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Nu le lasa avere…

  1. petruburac spune:

    Doamne ajută! Doamne dă izbândă!

    Apreciază

Lasă un răspuns

