…cand prostia ajunge…”institutionalizata”…

prostulCei care citesc des cartea PROVERBELE LUI SOLOMON din BIBLIE, folosesc si inteleg corect sensul cuvantului PROST – PROSTIE. De la Solomon am invatat sensul acestor cuvinte. Dumnezeu a pus in capul lui cea mai mare cantitate de intelepciune care i-a fost data unui om si totusi a patit-o si el legat de subiect… Toti o patim. Diferenta e ca unii recunosc…

Mi-au atras mai multi atentia sa nu mai folosesc aceste cuvinte. Bine!

Totusi, cand facem o greseala mare nu pentruca n-am stiut ci pentruca am fost neatenti si suportam un cost teribil, cum se numeste starea care am avut-o cand am comis greseala? Nestiinta? Eroare?

A nu folosi cele doua cuvinte nu anuleaza starea unui om cand spune si face … „greseli”… !!! Apropo, cum se numeste personajul care spune si face „greseli”…???

Am cautat sa inteleg corect ce a dorit sa spuna DOMNUL ISUS cand ne-a atras atentia sa fim foarte atenti ce epitete folosim cand suntem plini de manie:

– „Dar Eu va spun ca oricine se manie pe fratele sau va cadea sub pedeapsa judecatii; si oricine va zice fratelui sau: „Prostule!” va cadea sub pedeapsa Soborului; iar oricine-i va zice: „Nebunule!” va cadea sub pedeapsa focului gheenei.” – Matei 5:22

Recunosc ca fac prostii, recunosc ca uneori sunt prost, dar astea sunt stari trecatoare, nu sunt prost non-stop – (din fericire pentru mine…). Uneori nu-mi vine sa cred ca eu am fost asa de „neajutorat”…

L-am ascultat in mai multe situatii pe Andrei Plesu vorbind si despre prostie. Iti recomand sa-ti faci timp sa asculti acest discurs bine articulat, argumentat si de mult bun-simt!

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la …cand prostia ajunge…”institutionalizata”…

  1. Felicitari pentru articol! Dumnezeu sa ca binecuvanteze!

    Apreciază

Lasă un răspuns

