Cristi Tepes – … un fir de floare rupta….

Trupul fratelui Cristi Tepes este depus la Biserica Baptista „Buna Vestire” Iasi, str. Sarariei, nr. 32

Slujbele de priveghere: Luni si Marti – ora 18:00

Slujba de inmormantare: Miercuri – ora 12:00 la biserica,  apoi la cimitir

Fratele Gica Asofronie a pus inregistrarea de la prima seara de priveghere…

––––––––––––––––––––––-

Cristi Tepes - Victoria - Botosani - 13.06 (2)

„Am găsit o floare ruptă,  fir de alb Mărgăritar,
şi l-am dus la mine-acasă ca să-l pun într-un pahar.

Mi-am lipit de el obrazul în suspinul de parfum …
firicel de floare albă, cine te-a zvârlit pe drum?

Am găsit o floare ruptă, fir strivit şi singurel,
şi am înţeles deodată, că şi eu am fost ca el.

Că şi eu plângeam în tină, fir de Mărgărit răpus,
dar atunci din calea lumii m-a luat cu El Isus!

Am găsit o floare ruptă, şi-s atât de fericit,
că nu-i nici un fir de floare neştiut şi negăsit.”

Am cantat impreuna aceasta cantare scrisa de fratele Nicolae Moldoveanu de mai multe ori … Si altele … Ne placeau cantarile de la Oastea Domnului… Cantari duhovnicesti, cu „miez”, 100% romanesti….!!!

Am cantat de mai multe ori impreuna de-a lungul anilor… O voce curata, catifelata, articulata.. Canta de placere…

DRAGULE… era formula lui de adresare catre mine…

Cred ca aveam vreo 8 ani cand l-am acompaniat prima data pe Cristi Tepes la armoniul bisericii din satul meu natal – VICTORIA – HLIPICENI – BOTOSANI. Era student.  Era un cantaret atipic pentru peisajul muzical evanghelic al acelor vremuri. …

Cristi, …DOINEA cantand…! CANTA FRUMOS! Versul cantarii umplea uneori si ochii nostri cu lacrimi…

Ne-am intalnit de mai multe ori prin biserici si am cantat impreuna. Dumurile ni s-au intersectat prin Victoria, Iasi, Botosani, Dumbraveni, Cernauti, Suceava….Cristi Tepes - Victoria - Botosani - 13.06 (3)

Am cantat impreuna pe 6 mai 2013, in curtea casei noastre parintesti din Victoria. Eram impreuna cu toti fratii mei la – PRIMA INTALNIRE ANIVERSARA A BISERICII BAPTISTE VICTORIA! Cristi, venise sa faca un film documentar despre biserica noastra (nu l-am vazut niciodata acel film, probabil e undeva prin arhiva sa personala).  Ne-am incins la cantare. Aveam un acordeon. Avea cateva cantari care-i placeau, erau ca o carte de vizita „muzicala” personala. Atunci ne-a „doinit” din nou cantarea preferata a lui,

…. CE DOR FRUMOS… versuri: Costache Ioanid, muzica: Nicolae Moldoveanu…

Ce dor frumos, ce Rai ne leagă!
Eu cânt cu lacrimi, Tu le-alini
De dragul Tău mi-e lumea dragă,
că-n ea Te văd și-n flori și-n spini.

În crinii albi Ți-e sărutarea,
în maci văd sânge pe Calvar.
De dragul Tău mi-e dragă marea
și cerul fără de hotar!

În bulgări reci Te văd cum sameni
și-n spini văd pașii sângerați.
De dragul Tău iubesc pe oameni;
azi sunt străini, mâini, poate frați!

Când turme trec ducându-și dorul
și spune-un fluier: „Sunt cu voi!”
de dragul Tău mi-e drag păstorul
ce-și pune pieptul pentru oi!

În cei aleși Îți văd iubirea,
cu ei cântându-Ți psalmi în văi…
De dragul Tău le sorb privirea;
pe-obrajii lor, sărut pe-ai Tăi!

Și cât mi-e dat să nu-Ți văd fața,
dorit de stele ca un mag,
de dragul Tău mi-e dragă viața,
și moartea nu-i decât un prag…

Cristi Tepes - Victoria - Botosani - 13.06 (1)

La inceputul lunii iulie 2013, Prof. Univ. Dr. Gheorghe Jernovei din Cernauti l-a invitat pe Cristi Tepes sa faca un documentar despre miscarea baptista din Ucraina care implinea 100 ani de existenta. De asemeni, lucrau la un documentar despre volohii din Ucraina. N-au apucat sa termine proiectul pentruca in timp ce lucrau la acest proiect, DOMNUL l-a chemat acasa pe fratele Gheorge Jernovei… !

Am fost impreuna in acele zile si am povestit multe cu Cristi… L-am adus cu masina de la Cernauti la Suceava. Am stat mult in vama Siret… Am avut timp sa povestim multe… Mi-a impartasit proiecte, aspiratii, bucurii, tristeti… Mi-a povestit de familie, copii..  Amandoi iubeam istoria tarii, istoria evreilor, istoria crestina evanghelica romana, istoria muzicala a bisericilor noastre… Aveam ce conversa. Ne-am imbogatit reciproc…

In acea seara, luni 15 iulie 2013, pe peronul garii din Suceava, nu stiam ca e ultima imbratisare care ne-o dam unul altuia in aceasta viata…

FITI BINECUVANTATI DE DOMNUL sora Lili – si Teodora, Cristina, Miriam, Emanuel, Ana si Clara … TEPES…

DUMNEZEU SA VA MANGAIE SI SA VA OCROTEASCA…

Acest articol a fost publicat în Plecat ACASA. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Cristi Tepes – … un fir de floare rupta….

  1. Dumnezeu sa mangaie si sa intareasca familia indoliata

    Apreciază

  2. Pingback: Cristi Tepes – … un fir de floare rupta…. | agnus dei - english + romanian blog

  3. Pingback: Cristi Țepeș – Carte de amintiri (II) | B a r z i l a i - e n - D a n (Un Barzilai izvorât din Dan)

Lasă un răspuns

