ALEXANDRU GROZA – muzică pentru SUFLETUL românului…

ALEXANDRU GROZA

Alexandru GrozaÎn viață nu am elogiat oameni. Am o mare reținere de pe vremea comunismului când AM URÂT elogierile la adresa conducătorilor. Am rămas și voi ramâne cu această meteahnă.

M-am hotărât să încep să scriu câte ceva despre oamenii care consider că spun ceva prin muzica, scrierile, activitățile lor. Vreau să-mi exprim  opiniile când  sunt în viață. Sunt opinii personale.  Florile, elogiile, aprecierile post-mortem… ce valoare mai au…???

Ascult atent orice fel de muzică care se cântă și place oamenilor. Sunt cântece care vor dispare odata cu autorul. Altele vor trece proba timpului și vor fi cântate și de generațiile următoare.

Multe biserici evanghelice au apelat și apelează la muzicieni profesioniști care nu sunt credincioși evanghelici pentru a îmbunătăți calitatea muzicii din biserică.

Cunosc mai multe cazuri când în timp, muzicianul care inițial a fost chemat să ajute, să dezvolte muzica, a ramas în acea biserică ca și CREDINCIOS. Așa a fost și cazul lui Alexandru Groza.

Născut pe 3 noiembrie 1942 în familia soților Elisabeta și Alexandru Groza  din satul Gurbediu, județul Bihor este al 2-lea copil din cei 7 –  Ioan, Alexandru, Lucia, Elena, Toma, Elisabeta și Teofil.

În 1974 ajunge laureat la Televiziunii Române la concursul „Steaua fără Nume”.

În 1975 se casatoreste Inge, o tânără daneză. Se stabilesc în Copenhaga – Danemarca.  Au un copil, Alexandru!

Este si bunic… De la Alexandru are 2 nepoti: Frederica si Michel.

Prima compoziție a sa este cântarea „Veniți dați slavă Domnului”.

Am fost uimit să aflu că primele 3 volume de cântări au fost compuse în perioada când încă nu trecuse prin apa botezului. Dumnezeu dă cântări și inspirație CUI și CÂND VREA EL.

Muzica sa e cunoscută în parte și cântată în biserici. Am cântat și cânt muzica lui.

Când am văzut cărțile sale pe note, am înțeles că dorea să ajute pe cei care ar fi dorit să cânte cântările sale într-un mod CORECT. Am ascultat interpretări foarte bune și precise ale cântărilor lui Alexandru Groza la mulți cântăreți. Am dat și peste cazuri „nefericite”….

Ne-am cunoscut în anul 2012 când a venit pentru prima data în Moldova la Suceava. Plin de suc… și verde…. Modest… Venise împreună doar cu sora sa Elisabeta. Mai cântă impreuna cu ei și Toma. Voci curate, dicție fină, execuție impecabilă, notele acute atinse foarte precis, curat, fără efort….

Am rămas impresionat de modul în care abordează EVANGHELIZAREA. În versurile și muzica scrisă de el ai armonie, substanță, vers cu miez, BIBLIE. Simți din versuri că e unul din puținii muzicieni români care întelege textul Scripturii și se inspiră din el. Simți din muzică, orchestrații  … are stilul său… !!!

Când ne mai sunăm pe skipe îmi pune să ascult piese noi compuse și-mi cere părerea. Eu sunt onorat să mi se ceară opinia dar… mă văd așa de mic pe lângă un muzician atât de mare… Ascult și … MĂ BUCUR să ascult cântări așa frumoase și profunde.

În 2001 când  am trecut prin valea umbrei morții, muzica lui m-a întărit, m-a îmbărbătat, m-a liniștit…

DUMNEZEU ne-a dat românilor prin ALEXANDRU GROZA….

  • 21 volume de cântări
  • 1 volum cântat împreună cu Corul de Copii Agape Ploiești
  • 2 volume cu cântări pentru copii, cântate de nepoata sa , SARA BADEA
  • Cântări pentru copii –  20 cântări pe note și text care sunt cântate de Sara Badea
  • Lăudați pe Domnul –  110 cântări – partitură pentru voce și pian
  • Lăudați pe Domnul –   230 cântări – partitura melodiei pe note si text – apărută la Oradea în 2010
  • așteaptă publicarea încă vreo 30 de cântări…..

Veți găsi  videoclipurile sale pe youtube aici.

TOATĂ CREAȚIA MUZICALĂ o puteti găsi, asculta și cumpăra accesând această adresă

https://itunes.apple.com/ro/artist/alexandru-groza/id641491306 

( pentru cei care aveți Windows, descărcați gratuit Itune PC de pe pagina http://www.apple.com/itunes/  , apoi instalați programul. Calitatea sunetului este excepțională.)

FRATE ALEXANDRU, FII BINECUVANTAT DE DOMNUL ÎN VIAȚA DE ZI CU ZI, ÎN FAMILIE, ÎN SLUJIRE, ÎN CÂNTARE.

FIȚI BINECUVÂNTAȚI FRAȚII GROZA, VOI ȘI FAMILIILE VOASTRE.

MULTUMESC PENTRU MUZICA ÎNĂLȚĂTOARE CARE O CÂNTAȚI.

NUMAI DOMNUL FIE LĂUDAT ÎNTRE NOI, restul e doar aprecirea noastră unul pentru celălalt pe care ar trebui să o avem în viața de zi cu zi.

Alexandru Groza - coperta carte Alexandru Groza - coperta carte copii Volume 1 Volume 2 Volume 3 Volume 4 Volume 5 Volume 6 Volume 7 Volume 8 Volume 9 Volume 10 Volume 11 Volume 12 Volume 13 Volume 14 Volume 15 Volume 16 Volume 17 Volume 18 Volume 19 Volume 20 Volume 21 Volume 22 Volume 23 Volume 24

Acest articol a fost publicat în Articole, Compozitori. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la ALEXANDRU GROZA – muzică pentru SUFLETUL românului…

  1. Ionuț Eugenia Rodica zice:

    Dumnezeu să vă dea putere la toată familia asta minunată! Aveți niște voci și cântece ,care îți intră în suflet ,și se pun la inimă!!Vă ascult mereu cu o mare plăcere .

    Apreciază

  2. Dorothea zice:

    Aveam pe undeva editia de partituri mai veche de cand eram mica. Nu o mai gasesc. Stiti cumva de unde se pot procura cele doua carti de partituri? Multumesc.

    Apreciază

  3. pintiliuc angelica zice:

    Mare BINECUVANTARE PT NOI ASCULTATORII!

    Apreciază

  4. Pingback: Te prind fiori…. | Petrica Moisuc

  5. Apare doar ca e tiparita la RomFlair , nu e nici un nume de editura. Copyright 2010 Alexandru Groza
    ISBN 978-973-0-08904-2
    Asta scrie in carte. Am sa ma informez pentru link.

    Apreciază

  6. Pingback: Frații GROZA turneu in Bucovina – CrestinTotal.ro

  7. delia zice:

    unde pot sa gasesc albumele de cumparat? la ce studio le-au scos? va rog daca stie cineva sa ma ajute…..

    Apreciază

  8. se rezolva…

    Apreciază

  9. Este o muzica pentru sufletul meu,o ador!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Apreciază

  10. AS DORI O COLECTIE COMPLETA CU TOATE CD-URILE FRATII GROZA,BINEINTELES CONTRACOST

    Apreciază

Lasă un comentariu