Suceava – Concert Promotional

Joi, 24 febrarie 2011, ora 18,30
Filarmonica Botoşani, Sala Casei Culturii din Suceava
CONCERT PROMOŢIONAL
TINERI INTERPREŢI,
MUZICĂ TRADIŢIONALĂ
şi ARTIŞTI CONSACRAŢI
din COREEA DE SUD
Dirijor: MINSEOK KANG

În program:

Iosif Ivanovici: Valsul Valurile Dunării

J. J. Quantz: Concertul pentru flaut şi orchestră (partea I)
Solistă: BAK SU MIN, flaut

F. A. Hoffmeister: Concertul pentru violă şi orchestră în re major (partea I)
Solistă: CHOI SU YEON, violă

C. Stamitz: Concertul pentru violă şi orchestră în re major (partea I)
Solistă: KIM SANG ME, violă

J. S. Bach: Concertul pentru vioară şi orchestră în mi major (partea I)
Solistă: JUNG JI-HAE, vioară

             ***       Poemul simfonic The Mountain Flower (Flori de munte)

             ***      Heikum  concert instrumental tradiţional coreean
Interpretează: BOAH PARK, haegeum

D. Cimarosa: Concertul pentru două flaute şi orchestră (partea I)
Soliste: YANG JIN, flaut 1 şi CHOI SO HYUN, flaut 2 

             ***      Jindo Arirang – Pansori
Interpretează: HYEMI KIM, soprană

             ***       Poemul simfonic The sound of Arirang
MINSEOK KANG. S-a născut în Coreea, în anul 1962. A studiat dirijatul în Los Angeles (SUA), la California State University, secţiile dirijat orchestră cu P. Burke şi dirijat cor cu D. Sheeler şi P. Salomonovici (dirijorul Los Angeles Chorals). Între anii 1996-1998 a urmat un curs de master la Universitatea Naţională din Sofia (Bulgaria) cu V. Kazandjiev. A dirijat orchestre din România, Bulgaria, Cehia şi Republica Moldova. În prezent este dirijor principal şi director general al Operei din Chonnam sud-vestul Coreii de Sud) şi al Şcolii de Artă din acelaşi oraş. Minseok Kang este profesor la SunDuk College (Coreea) şi profesor de dirijat la JeonBuk National University, precum şi director la Gimje National Arts Center din ţara sa. A scris articole despre muzică publicate în Korean Catholic Book. Din anul 2000 este susţine cursurile de master (de iarnă şi de vară) organizate la SunDuk College din Coreea şi în capitala Seul.


BAK SU MIN. A primit Medalia de aur la Concursul naţional al studenţilor (2008), şi la Concursul pentru studenţi organizat în regiunea Honam (2009). De asemenea, a primit aceeaşi preţioasă distincţie la Concursul general de interpretare de la Honam (Honam Arts Gold Medal, 2009). Tot în anul 2009 a primit şi Medalia de argint la competiţia general asiatică organizată la Gwangju (o metropolă a Coreei de Sud) şi Premiul al II-lea la concursul organizat de Universitatea Mokpo (Coreea de Sud).

CHOI SU YEON. A ocupat locul II la Concursul naţional al studenţilor. A primit Marele premiu oferit de Fundaţia Lumea Artelor din Coreea de Sud şi locul al treilea la Concursul de la Gwangju. A susţinut concerte cu Orchestra de cameră Logos a Universităţii Naţionale Chonnam.

KIM SANG MI. A studiat viola la Universitatea Naţională Mokpo, iar actualmente urmează masteratul la Universitatea Naţională Chonnam.

JUNG JI-HAE. Studiază vioara la Sang-moo Middle School. A participat de trei ori la Festivalul concurs de la Namdo.

YANG JIN. A studiat flautul la Universitatea de Muzică din Viena, inclusiv cursul de masterat. A mai participat la cursuri de master în Franţa, Japonia (Muramatsu master classes), a primit o Diplomă a Institutului Muzical Gaspare Spontini din Italia şi altele. A susţinut recitaluri camerale în Italia şi Coreea de Sud, a concertat cu o orchestră din Polonia, dar şi cu orchestra Filarmonicii din Tokyo (Japonia) şi cu Filarmonica din Gwangju (Coreea de Sud). Actualmente este profesoară de flaut la Chosun University (Coreea) şi o susţinătoare fanatică a Ansamblului de flaute din Gwangju.
CHOI SO HYUN. A studiat flautul la Universitatea Naţională Mokpo. Este absolventă a Departamentului muzical al Institutului de cercetări culturale occidentale şi a primit Euro Festral Diploma a Universităţii naţionale din Seul (Coreea de Sud), Diploma Institutului Muzical Gaspare Spontini din Italia, Diploma Academiei internaţionale de vară de la Nice (Franţa) şi a Festivalului Muzical Miyasaki. A cântat cu orchestra Filarmonicii din Yalta. 
BOAH PARK. A fost distinsă cu premii de excelenţă la mai multe concursuri de muzică tradiţională de nivel naţional din Coreea de Sud. Este absolventă a Şcolii superioare naţionale de arte tradiţionale coreene şi a Universităţii naţionale de arte din Coreea de Sud.

Potrivit Wikipedia, enciclopedia liberă, haegeum este un instrument tradiţional cu coarde coreean, care seamănă cu o vioară. Are un gât asemănător cu un băţ şi o cutie de rezonanţă de lemn şi două corzi de mătase; este ţinut vertical pe genunchii a interpretului, iar corzile sunt acţionate cu un arcuş. Face parte dintr-o familie de instrumente asiatice care sunt utilizate şi în China: erhu, siqin, erxian… Sohaegeum este un model modernizat, cu patru coarde, utilizat numai în Coreea de Nord.

HYEMI KIM. A absolvit Şcoala Naţională superioară de arte tradiţionale şi apoi Universitatea Naţională de Arte din Coreea, incluzând la final şi cursul de masterat. A primit premii de Excelenţă la mai multe concursuri naţionale de muzică tradiţională din Coreea de Sud. A susţinut concerte cu orchestra KBS (din Coreea). Este membră a Ansamblului coreean de haegeum, a Asociaţiei pentru păstrarea tradiţiilor şi a noului Cvartet coreean «All Look». În anul 2007 a realizat un album cu muzică bisericească tradiţională coreeană.

Potrivit Wikipedia, enciclopedia liberă, pansori (pansori) este un tip de muzică vocală tradiţională coreeană (denumită şi soprană tradiţională coreeană), acompaniată de un instrument de percuţie: buk (o tobă în formă de butoiaş). Denumirea sa provine de la pan (un loc în care se adună multă lume) şi sori (suflet, în coreeană). În secolul al XIX-lea forme populare de pansori erau cele ce redau recomandări satirice sau poveşti de dragoste. Un astfel de eveniment artistic complet dura foarte mult  este dat ca exemplu Song of Chunhyang, care dura peste opt ore. Din douăsprezece categorii de pansori tradiţionale s-au mai păstrat cinci: Heungbuga, Simcheongga, Chunhyangga, Jeokbyeokga şi Sugungga. În timpul interpretării unui pansori, solista stă în picioare şi ţine în mâini un evantai prin fluturarea căruia subliniază anumite cuvinte sau anunţă schimbarea scenei. Percuţionistul marchează ritmul nu doar prin bătăi în tobă, ci şi prin articulaţii vocale. În Coreea, în timpul unui astfel de concert, publicul susţine interpreta prin chuimsae, exclamaţii comparabile cu mai apropiatul Olé! spaniol. Ca importanţă în viaţa colectivităţilor, pansori a fost comparat cu bluesul în muzica afro-americană. Pe lângă pansori feminin  sopyonje, există şi stiluri de interpretare masculine: tongp’yonje. Pentru importanţa sa spirituală, Pansori a fost proclamat de UNESCO, drept Masterpiece of the Oral and Intangible Heritage of Humanity  capodoperă a patrimoniului oral şi imaterial al umanităţii  pe data de 7 noiembrie 2003.

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu